Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Dagens sämsta!

Av Sara - 19 april 2007 11:07

Imorse såg jag en rälig liten människa på TV. Denna människa har skrivit en låt som sägs bli årets sommarplåga. Om den ska fortsätta få spelas på radio så kan jag hålla med om att det blir en plåga! Jag blir upprörd och ledsen över att folk tycker att detta är kul. Är kvinnoförnedring kul? Människan som skrivit texten är kvinna och mamma till två unga tjejer, dock endast rent fysiskt! För en riktig kvinna och mamma skulle aldrig gå ut med budskapet att vi tjejer ska tycka det är kul att gå troslösa på krogen och supa oss fulla för att en man sedan ska följa med hem och dunka oss gula och blå i våra tre hål!


Ni tjejer som vill att män ska se på oss kvinnor som horobjekt - varsågod -

sjung och spela denna låten hela sommaren!

Men gnäll inte sen när du är ensam, slagen eller bedragen.


Vi andra som förväntar oss att bli bemötta med respekt skippar den rakt av.


 
 
Ingen bild

Challan

19 april 2007 12:38

tycker du att det e ok att lyssna på alla rn´b låtar som har ungefär samma budskap? en liten tankeställare...

 
Ingen bild

Challan

19 april 2007 12:41

http://blogg.aftonbladet.se/10044/perma/362140/
en annan tjej som oxå skriver vettigt ang saken

 
Ingen bild

Sara

19 april 2007 12:54

Nej därför lyssnar jag inte på några andra låtar med det budskapet, oavsett om det e rnb eller annat..

 
Ingen bild

Fille

19 april 2007 16:16

Du kanske kan se det hela från ett komiskt persektiv Sara, låten e ju rolig och har skönt gung. Finns många låtar som kan ha kasst budskap men man ändå gillat. Björn Rosenström tex. vad tyckte du om honom? Eller Magnus Ugglas texter...

 
Ingen bild

PA

20 april 2007 09:52

Jag såg omnämnda skåning i morgonens repris på kanal 5:s "morgon radio/tv-program" och det är ingen jag ens vill att min värsta fiende ska behöva banka gul och blå i ens ett av hennes tre tillgängliga hål...

 
Ingen bild

Sara

21 april 2007 08:00

Det hade varit skoj om hon faktiskt skämtade men det gör hon ju inte.. En tjej ska kunna gå ut och ha sex UTAN att supa sig redlös och locka killar med att hon vill bli sönderknullad bara för att hon tror att det är vad killar vill höra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards