Direktlänk till inlägg 13 maj 2007

Dålig förlorare?

Av Sara - 13 maj 2007 11:50

Nej, jag tycker inte att det handlar om det. Även om The Ark har gjort bättre låtar än The Worrying Kind så var den en av de bättre i gårdagens startfält! Några av låtarna som fick poäng var så dåliga att jag hellre skulle hänga mig än att behöva lyssna på dom igen, Bulgarien (5a) och Georgien (12a) till exempel. Men Öst har gått in i en pakt och eftersom dom nu är tjugo fler länder än vad dom var förr så har länderna i väst inte en chans..


Vissa påstår att vi gör samma sak och röstar på våra grannar. Vi gav en tolva till Finland, vilket inte är så konstigt eftersom Finlands bidrag var det enda som var okej! Finland däremot gav bara en åtta till oss. Så jag tycker inte att man kan jämföra oss med Öst som röstar på varandra hur dålig låten än är!


Jag förstår inte varför Serbien fick så många röster. Jag tyckte varken artisten eller låten var bra. Hörde något om en lesbisk kamp. Är det verkligen så spännande med homosexualitet? Har vi inte avklarat det redan med dom där gapande småtjejerna från Ryssland för ett par år sedan?


Hur som helst så jag tycker att det är dax att dela upp festivalen i en för Öst och en för Väst. Så kan det kanske bli intressant igen!

 
 
Ingen bild

PA

13 maj 2007 12:43

Vinst 2008?
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1068049,00.html

 
Ingen bild

Fille

13 maj 2007 14:07

Visst tyckte jag att det kanske var fel låt som vann men det skulle inte ha varit The Ark, tyvärr var inte låten tillräckligt bra. Även om du nu Sara vill att man ska dela upp det i öst och väst (vilket jag tycker är fel) så hade det ändå inte hjälpt. Vi hade ju inte fått fler röster för det! Sveriges bidrag var inte bra helt enkelt och Sveriges folk rösta på den enbart för att det var The Ark som framförde den. Finland lyckades vinna förra året... även om det ligger långt österut räknar du nog inte dom till öst, bevisligen går det alltså att vinna. Till sist skulle jag vilja hylla programledarna i Finland som gjorde ett bra jobb och framförallt såg dom trevliga ut. Jag längtar redan till nästa år!
Nu tycker jag att vi koncentrerar oss på Talang 2007 och hejar fram Cilla och Totte!

 
Ingen bild

Sara

13 maj 2007 14:20

Att Finland vann förra året kan jämföras med hur nära Ukraina var att vinna iår! Pajaslåtar som utmärker sig får poäng. Om du såg på tavlan(fast det var förvisso svårt att tyda minibokstäverna) så låg alla länder i väst i botten. Var verkligen alla västs låtar så kassa o östs så bra? Nej...knappast! The Ark har som sagt gjort bättre låtar, men i det pinsamma startfältet så skulle dom legat i topp 5 inte i botten! Balkanländerna verkar rösta på varandra för att visa att dom nu är vänner efter kriget. Utom Albaninen som fortfarande inte förlåtit Serbien (vilket man kan förstå!!) utan ger sin 12a till Spanien!

 
Ingen bild

Sara

13 maj 2007 14:23

Och för er som tänkte skriva att vi i norden gör samma sak, snälla, det är gammalt! Kolla vad vi röstade så ska ni se att det inte stämmer!!

 
Ingen bild

fia

13 maj 2007 17:16

Min åsikt är fortfarande att The Arks låt var bland de absolut bästa, och jag kan garantera: att om en riktig jury, dvs. musikexperter, hade röstat (vilket jag röstar för i framtiden) så hade dem varit i toppen av tävlingen. Ursäkta uttrycket, men årets schlagerfinal sööööög!!

 
Ingen bild

Fille

13 maj 2007 23:47

Visst kan jag hålla med om att Ukrainas låt var mycket pajas, men kan ändå inte låta bli att skratta till den. Men ska absolut inte placera sig så högt upp. Lordis låt som vann förra året är allvarligt en skön låt som jag mycket väl kan tycka skulle vinna. Däremot ser dom ut som F-N men det är trots allt inte utseéndet som vi ska bedömma. Har även hunnit att lyssna in mig på Serbiens vinnarlåt och det är en mäktig powerballad! Sen vad hon sjunger om det orkar jag inte bry mig om, inte lätt o förstå ändå, men säkert nått vettigt om att man ska få vara homosexuell. Vi var 6 personer (alla från väst) som tittade på eurovision och samtidigt hade en intern tävling om o placera länderna rätt. 3/6 lyckades med att sätta Serbien högst, så den gick hem hos oss. Nu var jag inte en av dom som lyckades med detta (trodde på Viryssland). Jag tycker själv att det är roligt att det blir ett land som aldrig fått arrangera eurovision nästa år, det är deras chans att få visa upp sitt land. Måste avsluta med att hålla med föregående skribent att det skulle vara bättre med experter som har avgörandet i sina händer. Kanske som det var innan, att man endast har en grupp från varje land, då kanske vi har större chans. Tyvärr håller jag inte med om att The Ark skulle ha vunnit ändå... Faktiskt skönt att Ola Salo & co blev nerplockade på jorden, dom är bra, men inte världsbäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards