Alla inlägg den 29 januari 2007

Av Sara - 29 januari 2007 22:01

Idag fick jag en ros och ryggmassage av min baby. Har jag berättat att jag gillar hans stil? Det gör jag :)

Av Sara - 29 januari 2007 20:11

..alltså..jag gör verkligen inte det!Läs själv Dagens diarréblöja.

Av Sara - 29 januari 2007 00:17

Vi har tagit båten från Koh Samui till Surat Thani. Det är ganska stilla på stationen. Vi köper biljetter till nattåget som ska ta oss till Bangkok. Vi betalar lite extra för att få sovplats. En vakt cirkulerar på parrongen. Han har ett vapen och han ser ut som att han skulle vilja använda det. Han fördriver tiden med att sparka efter en lösspringade hund. Varje gång det kommer in ett tåg frågar vi honom om detta är tåget vi ska åka med. Varje gång ber han om att få titta på våra biljetter och skakar på huvudet. Tågen kommer och går och vi undrar om vi verkligen fått rätt biljetter. Tillslut glider det in ytterliggare ett tåg, några säljare passar på att sälja vatten till passagerarna som hänger ut genom fönster och dörrar. Vi frågar vakten igen och det verkar som att det är vår tur. Vi letar efter liggvagnen och chansar på den sista. Tåget såg slitet ut på utsidan men det förberedde inte oss på vad som väntade inuti. Det är ganska mörkt och luktar unket. Vagnen är överfull med vad som ser ut att vara thailands fattigaste medborgare. Folk ligger och sover på väskhyllorna. Hela familjer trängs på de smala träbänkarna. Erika trycker sig ner på en bänk bredvid en kvinna som får lyfta upp sina barn i knät så att alla får plats. Något jag aldrig kommer glömma är Erikas min där hon sitter och klamrar sig fast vid sin ryggsäck. Hon berättar senare att hennes enda tanke var att hon skulle sitta vaken hela natten och skydda sin väska med sitt liv. Jag har inte hunnit hitta nån plats ännu när vakten börjar skrika på oss. Alla börjar tjattra och viftar ovälkomnat mot oss. Ljudnivån blir allt högre och något smått liknande panik utbryter. Vi förstår att vi hamnat fel och att vi måste skynda oss av. Gången genom vagnen påminner om en hinderbana på (Fångarna på) Fortet. Vi klättrar över barn, väskor och om det hela inte hade gått så snabbt så hade jag kunnat svära på att jag hoppade över en bur med hönor. Jag hade den arga vakten hack i häl. Vagnen börjar rulla och vi kastar av våra väskor samtidigt som vi slänger oss ut. Vakten tänder en cigarett och fortsätter cirkulera på parrongen. Han verkar inte så berörd över händelsen. Det är inte första gången han träffat vimsiga turister..Jag och Erika på stationen i Surat Thani

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards