Direktlänk till inlägg 31 januari 2007

I Väntan På Vadå..

Av Sara - 31 januari 2007 12:24

..skulle man kunna sysselsätta sig med att putsa fönsterna, sortera i garderoberna eller städa under sängen. Men jag trivs bäst här i soffan där det är lugn och ro och jag kan ha laptopen i knät :)

 
 
Ingen bild

Challan

31 januari 2007 12:48

Du skulle ju kunna baka följande recept:

Annas nyttiga bröd

Ett bröd bakat på dinkelmjöl och fullkornsprodukter ger lång mättnadskänsla och ger tarmen något att jobba med. Oerhört lättbakat. Bara att röra ihop – kommer bli en favorit för familjen. Till och med barnen älskar detta nyttiga brödet!

5 dl dinkelmjöl
2 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
2.5 dl fyrkornskross
1 dl vetegroddar
1 tsk havssalt
4 tsk bikarbonat
5 msk blandade brödkryddor ( anis och fänkål)
1 liter ekologisk filmjölk
0.5 dl sirap eller honung

Sätt ugnen på 175 c.
Blanda alla torra ingredienser. Rör ned filen och sirapen.
Smöra och bröa två 1.5 liters avlånga formar.
Grädda ca 100 minuter.
Alternativ – gör halva satsen i en brödform och grädda i 60 minuter.

Jag lovar, det e värt besväret!! och det e ruskigt lätt att göra!!

 
Ingen bild

Peter

31 januari 2007 13:09

Det var ju ett bröd som innehöll allt som man vanligtvis har hemma. Tur jag köpte fyra flaskor bikarbonat sist jag var att handla! Tyvärr faller det nog på att vi bara har vanlig fil och inte ekologisk...

Som inköpsansvarig gillar jag inte när det kommer fram sådana här recept. Jag har ju precis lärt mig hitta till kassorna och nu ska jag behöva leta efter allt det här :)

 
Sara

Sara

31 januari 2007 13:12

Men älskling, hon säger ju att det är värt besväret så vi får lita på det!

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia

31 januari 2007 17:55

Jag har oxå gjort det där brödet, och jag håller med om att det är värt besväret!! :)

 
Ingen bild

PETER

5 februari 2007 18:14

Var det värt besväret?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards