Alla inlägg den 3 februari 2007

Av Sara - 3 februari 2007 23:27

Strax innan åtta gick vi för att köpa läsk (är det Melodifestival så är det!). När vi kom ut på gatan blev vi lite förvånade över hur stilla det var. Hela Helsingborg verkade sitta hemma, bänkade framför TV-apparaterna. Det är mer rörelse under Kalle Anka på julafton. Fantastiskt vad denna tävlig engagerar oss svenskar!Hur som helst, jag tyckte att det var en hyfsad start i Jönköping. Lite mjukstart sådär. Kristian Luuk gjorde ett bra jobb som programledare. Ingen av bidragen var någon "superhit" men det var inga större floppar heller. Jag tycker nästan lite synd om kvällstidningarna då det inte bjöds på någon kläd/bröstchock. Men dom hittar väl något "backstage-drama" att skriva om. Här kommer lite kommentarer om kvällens bidrag:1. Elin Lanto - MoneyVilken tur att dom visar korta repriser av bidragen i "pausen" annars hade jag aldrig kommit ihåg varken henne eller låten.2. Andersson & Gibson - Anything But YouSkön bit i stil med Simon & Garfunkel/Bröderna Olsen.3. Anna Book - Samba SamberoDenna låt kommer att vara given på uteställena fram över så det är väl lika bra att lära sig texten..4. Addis Black Widow - ClubbinKvotering i all ära. Men mitt glas sprack.. Nej, bättre Joker nästa vecka TACK!5. Andreas Lundstedt - MovePluspoäng för Beyoncedansen! 6. Tommy Nilsson - Jag tror på människanHan har en bra röst den där Tommy..Tyvärr så blev jag åksjuk under hans bidrag. Måste kameran schvissa runt som om den tagit uppåttjack??7. Sofia - HypnotizedOkej röst, okej låt, men..trist.8. Uno & Irma - God MorgonIrma kändes lite Hare Krishna och dom plastiga hippieblommorna var överflödiga. Uno ensam på denna låt hade varit mycket bättre!!Vad tyckte Stockholm och Umeå??

Av Sara - 3 februari 2007 19:54

6-1 till Sture! Jag visste att det skulle bli en riktig målfest. Nu laddar vi inför Melodifestivalen. På bordet står chips, morötter och dippa. Morötter till mig, chips till Peter. Men jag tror att jag ska unna mig att smaka lite av det goda jag också. Har varit duktig i en hel månad nu! Ha en trevlig kväll!

Av Sara - 3 februari 2007 13:48

..har jag nu ändrat i inlägget Vem skulle du vilja ha som din Husläkare så att läkarna presenteras i samma ordning som på bilden.

Av Sara - 3 februari 2007 13:19

Missa inte Sten Stures målfest i eftermiddag!Sten Stures Cheersong - Årets Hit!

Ovido - Quiz & Flashcards