Alla inlägg den 7 februari 2007

Av Sara - 7 februari 2007 23:30

CSI

Av Sara - 7 februari 2007 23:22

Här är ett av mina favoritavsnitt av CSI. Det är verkligen fantastiskt så mycket fakta man kan få fram av en knapp...

Av Sara - 7 februari 2007 21:56

Jag är helt såld på nya serien What about Brian. ÅÅåå nu e det en hel vecka kvar till jag får se fortsättningen :(

Av Sara - 7 februari 2007 20:52

Har ni tänkt på att man kan förenkla livet på många sätt. Vissa är kostsamma, andra billiga. Här är några exempel som gör stor skillnad i vardagen: Exempel 1Ända sedan TV:n inköptes har det varit ett måste att sitta rakt framför den för att kunna höja/sänka ljudet eller byta kanal. Satt man på fel ställe fick man kasta över fjärrkontrollen till någon som "satt bättre till" och fanns ingen sådan var det bara att resa sig för att utföra förändringen. Men efter jag satt i nytt batteri i "fjärren" kan man befinna sig var som helst i vardagsrummet och ändå kunna zappa. Hallelulja!Kostnad: Ca 15 kr.Exempel 2Bränd mat gör ju ingen glad, men det hände allt som oftast att brandlarmet nästan gick i gång när det skulle stekas i köket. Röken låg tät och dörren fick hållas stängd för att stänga inne osen. Under ett besök på Maxi åkte plötsligt en ny teflonpanna ner i kundvagnen för att ersätta den gamla där teflonet på många ställen knappt gick att se längre. Vips, så blev köttet perfekt igen!Kostnad: Ca 200 kr.Exempel 3Senast idag stod jag och skulle skära sallad. Ett evighetsjobb med en kniv som bara var marginellt vassare än en smörkniv. Inom kort kommer därför knivarna få följa med på besök hos någon som har utrustning för att slipa dem och då kommer jag tänka precis som jag gjorde efter ovanstående exempel. Varför gjorde jag inte detta tidigare???Kostnad: 0 krSkriv gärna ner era egna "husmorstips" i kommentarerna som kan underlätta vardagen!

Av Sara - 7 februari 2007 18:16

Det skrivs mycket om Melodifestivalen i kvällstidningarna. På Expressen kan man göra ett test och se hur mycket man minns av skandalerna som inträffat under åren. Jag hade 6 rätt av 15 möjliga.. Peter hade 11 rätt..Han utsåg sig själv till Mästare på Onödigt Vetande. Gör testet här!

Av Sara - 7 februari 2007 15:42

Av Sara - 7 februari 2007 15:38

Hann inte mer än komma hem från intervjun innan dom ringde från Manpower och berättade att jag gått vidare till "slutintervju" nästa vecka. Vad spännande!! *Superglad*

Av Sara - 7 februari 2007 15:15

Jag ska inom kort lägga upp en ny omröstning. Men tänkte först be nya besökare rösta på sin favorit bland "TV Läkarna" . Det har gått oväntat dåligt för Derek Shepherd "Dr.McDreamy" som endast ligger trea just nu. Bäst har det gått för Cityakutens John Carter som lyckats hålla täten från start.Se Kandidaterna Lägg din röst i högerspalten :) Tack!

Ovido - Quiz & Flashcards