Alla inlägg den 13 februari 2007

Av Sara - 13 februari 2007 19:53

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Denna temadag går way back (sorry, såg precis Victoria Silvstedt på Förkväll och hennes svengelska smittade av sig). Man började fira helgon Valentinus inom Katolska kyrkan redan på 400-talet. Men kopplingen till romantik uppkom inte förrän under medeltiden då man började skriva kärleksbrev och dikter till sin käresta på Valentindagen. På 1960-talet var varuhuset NK först med att börja sälja geléhjärtan i Sverige. Sedan har Alla Hjärtans Dag blivit allt större, dels av komersiella skäl och dels på grund av vi blivit "amerikaniserade".(Källa: Wikipedia) Jag och Peter ska fira genom att äta lite gott och mysa. Vi säger att vi älskar varandra flera gånger om dagen och emellanåt överraskar vi varandra med kort och presenter så vi behöver ingen speciell dag för det. Men jag har inget emot denna dag. Det skadar väl inte något att skicka ett kort till nära och kära med en påminnelse att man tycker om dom. För dom som inte får spontana kärlekspresenter av sin partner kan det nog vara uppskattat att det finns en dag på året då man får en blomma eller lite choklad..eller? Jag tänkte ha en omröstning på ämnet för att se vad ni tycker.

Av Sara - 13 februari 2007 16:05

Väcktes på min siesta av att dom ringde från ett bemanningsföretag och undrade om jag var intresserad av en tjänst som reseförsäljare. Jag har hört att det är dåligt betalt på det företaget och jag vill hellre jobba med service än med försäljning. Men det är skönt att ha något mer på gång ifall jag inte skulle få jobbet på advokatbyrån. Så jag svarade att jag skulle höra av mig om jag inte får det andra jobbet.:) Kul att vara populär!

Av Sara - 13 februari 2007 12:51

Idag har jag varit på den tredje och sista intervjun för jobbet på advokatbyrån. Så nu är det bara att vänta igen. Dom lovade att jag skulle få svar innan veckan är slut. Ikväll ska jag o Peter äta lösgodis och mysa. Tror att det är Gilmore Girls och Desperate Housewives på TV vilket passar bra till soffmys.Nu ska jag vänta vidare..

Av Sara - 13 februari 2007 11:16

Härmed avslutar jag omröstningen om vilken TV Doktor ni helst skulle vilja ha som husläkare. Populärast var John Carter från Cityakuten. Den annars så omtalade Derek Shepherd fick nöja sig med en andraplats. Oväntat bra gick det för min Joker, Richard Burke som spelar Monicas pojkvän och ögonläkare i Vänner. Kan det vara Chandler & Joey som varit inne och röstat på honom tro? Sämre gick det för bubblaren Geoff Standish..1. John Carter 39.3 %2. Derek Shepherd 25 % 3. Doug Ross 21.4 % 4. Richard Burke 7.1 % 5. Gregory Pratt 3.6 %6. Luka Kovac 3.6 %7. Geoff Standish 0 %28 personer har deltagit i omröstningen.

Ovido - Quiz & Flashcards