Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Sara - 22 februari 2007 21:54

För några dagar sedan gjorde jag en lista med mina favoritkomiker. Jag skulle vilja ändra på den. Av någon anledning hamnade Johan Glans på tredje plats.
Han ska självfallet vara etta!

Om du missade senaste avsnittet av Sthlm Live kan du se det på SVT.
Johans uppträdande kommer fyra minuter in i programmet. Han pratar om
hur fel det kan bli när man som skåning försöker ta sig fram i Stockholm.
Det är inte alltid orden har samma betydelse...

Missa inte! Johan Glans -Stockholm Live

Tidigare inlägg om komiker Lite Skoj.. och Lista - Favoritkomiker

Av Sara - 22 februari 2007 21:38

Peter har haft med sig en trevlig tradition hemifrån - Kvällsfika! Det är inte så nyttigt, men däremot gott och mysigt vilket är viktigast. Vi har även infört en ny regel. En frukt om dagen. Jepp, det är Nya Tider mina vänner. Idag ska jag tvinga i mig ett äpple.

Av Sara - 22 februari 2007 20:59

Trista och hennes brandman Ryan Sutter, väntar nu sitt första barn. Paret träffades och gifte sig 2002 under inspelningen av The Bachelorette. Barnet väntas till sommaren. Skoj!

Av Sara - 22 februari 2007 19:32

En kille sparkade in dörren hos sin granne för att rädda en kvinna från att bli våldtagen. Det visade sig dock att det inte fanns någon kvinna i lägenheten. Grannen såg på porrfilm. Men det är ju tanken som räknas! Läs hela artikeln här: Vilken Hjälte!

Av Sara - 22 februari 2007 17:12

Medborgarskolans kurskatalog kom med posten idag. Finns kanske en och annan kurs som man borde gå. Kolla själv! Vårens studiecirklar 2007 för kvinnor:Lära sig gå Konsten att passera ett shoppingcenter utan att "bara" titta in. Övningar med ledarhund. Tydlighetsövning Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med yrkesmilitär. Fys-pass Träning i att lyfta upp och ta bort saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär ut det rätta greppet. Förståelseträning Han menar vad han säger, trots att du försöker tolka det på ditt eget sätt. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent, per deltagare. Insiktsövningar Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog. Lokal: Spegelsalen. Frälsningsarméns strängmusikkår spelar lugnande musik i bakgrunden. Tidsplanering Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan. Rutiner -hur får vi in dessa i medvetandet? T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 30 år.Minnesträning under ledning av Dr Pavlov. Skrivkurs För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar, skriv "Eva 47 år", "bröllopsdag" o.dyl på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard. Logik -vad är det? "Det bara är så", är det en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Bosse Ringholm. Sexliv efter vigseln -finns det? Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan. Efter visningen frågestund. Ledare: Den kände Dramatenskådespelaren.Flexibilitetsreflektion Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Klarläggande föredrag. Ingen frågestund. Bara en styr I bilen finns endast en ratt. Om du är passagerare kör du inte. Passagerarövning, under absolut tystnad, med ackordsjagande lastbilschaufför. Stor förpackning med pappersnäsdukar ingår.

Av Sara - 22 februari 2007 16:58

Nicole Richie och Ally McBeal

Av Sara - 22 februari 2007 15:08

Kolla in den här killen som med självförtroende kör en husvagn uppför en backe med en liten Renault.Look at that!

Av Sara - 22 februari 2007 14:56

1. Jag är hungrig = Jag är hungrig 2. Jag är sömnig = Jag är sömnig 3. Snygg klänning = Snygg urringning 4. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu 5. Jag har tråkigt = Vill du pöka med mig? 6. Ska vi dansa? = Vill du pöka med mig? 7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka med mig? 8. Ska vi gå på bio? = Vill du pöka med mig? 9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka med mig? 10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

Ovido - Quiz & Flashcards