Direktlänk till inlägg 13 februari 2007

Alla Hjärtans Dag

Av Sara - 13 februari 2007 19:53

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Denna temadag går way back (sorry, såg precis Victoria Silvstedt på Förkväll och hennes svengelska smittade av sig). Man började fira helgon Valentinus inom Katolska kyrkan redan på 400-talet. Men kopplingen till romantik uppkom inte förrän under medeltiden då man började skriva kärleksbrev och dikter till sin käresta på Valentindagen. På 1960-talet var varuhuset NK först med att börja sälja geléhjärtan i Sverige. Sedan har Alla Hjärtans Dag blivit allt större, dels av komersiella skäl och dels på grund av vi blivit "amerikaniserade".(Källa: Wikipedia) Jag och Peter ska fira genom att äta lite gott och mysa. Vi säger att vi älskar varandra flera gånger om dagen och emellanåt överraskar vi varandra med kort och presenter så vi behöver ingen speciell dag för det. Men jag har inget emot denna dag. Det skadar väl inte något att skicka ett kort till nära och kära med en påminnelse att man tycker om dom. För dom som inte får spontana kärlekspresenter av sin partner kan det nog vara uppskattat att det finns en dag på året då man får en blomma eller lite choklad..eller? Jag tänkte ha en omröstning på ämnet för att se vad ni tycker.

 
 
Ingen bild

Fille

13 februari 2007 21:51

Peter har ju träning imorgon....Men jag röstar att alla hjärtans dag är en positiv dag. Kan man fira kärleken för mycket? o tror du inte det är många som friar till sin respektive denna dag??

 
Sara

Sara

13 februari 2007 23:34

Jo..det är det nog. Fast jag tycker man ska vara lite mer fantasifull än så när man friar..

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fille

14 februari 2007 09:00

Visst, det är kanske inte mycket fantasi bakom det. Men jag tror att det kan glädja många med eller utan fantasi... Hoppas du får en bra alla hjärtans dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards