Direktlänk till inlägg 15 februari 2007

Till Fille

Av Sara - 15 februari 2007 17:23

Här kommer en lista med mina favoritkaraktärer från Astrid Lindgrens värld.1. Rumpnissarna Våffådådå? Våffå gör hon på detta viset? Våffådådå?Helt klart bäst!2. Tjorven & StinaAvsnittet av Vi på Saltkråkan som handlar om att det ska byggas en BUNGALOW har alltid varit uppskattat i min familj..3. SkallePerHan är en skön liten rövare som tycker att det är humor att släppa en fis.. Det förtjänar en plats på topp tre!4. Karlsson på taketHan är skönt elak..en bitch före sin tid.5. Farbror MelkerSalt efter behag..Vilken härlig karl.6. Elisabet på JunibackenHar ni sett en sötare unge?7. Anton SvenssonAnton Svensson i Katthult är inte speciellt rolig. Men det är ändå kul att se när han blir offer för Emils påhitt..Listan kan bli lång så därför avslutar jag här. Detta är mina favoriter. I kommentarerna kan ni skriva era :)

 
 
Ingen bild

Challan

15 februari 2007 21:40

En bungaaaaalooow!! Så jävla skoj! det var länge sen jag tänkte på det!

Den finaste kommentaren i Astrid Lindgrens manus är ju helt klart när skalleper har gått bort o Ronjas pappa säger "han fattas mig". Otroligt vackert!

Håller helt med om din lista! Kommer faktiskt inte på en enda som annars ska in på listan.

 
Sara

Sara

15 februari 2007 22:16

Hihihi

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fille

16 februari 2007 15:22

Då får jag väl lista:
1:a Paradis Oskar: Snäll rolig och lever sitt egna liv men är ändå lyckligt gift!

2:a Kalle Blomkvist: Smart liten rackare som

3:a Karlsson på taket: Vem vill inte kunna flyga??

4:a Jonathan Lejonhjärta: Vilken hjälte... dessutom genom snäll.

5:a Pippi: Mycket pengar och lek hela dagarna, vilken dröm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards