Direktlänk till inlägg 22 februari 2007

Dagens Vintips!

Av Sara - 22 februari 2007 12:19

Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen. När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap. Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på. Till grillat och annat vidbränt kött serveras brännvin. Renstek sköljer man ner med renat. Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Oöverträffat - Innovativt - Preliminärt - Kvastskaft Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Västkustiskt - Konstitutionerad - Substantiera - Tillvägagångssätt Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin: - Tack, men jag vill inte ha sex. - Nej, ingen mer sprit för min del. - Ledsen, du är inte riktigt min typ.

 
 
Ingen bild

erica

22 februari 2007 12:36

underbara du!

 
Sara

Sara

22 februari 2007 12:53

Detta visste du redan ;)

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

erica

22 februari 2007 13:01

allt för väl, allt för väl...=)

 
Sara

Sara

22 februari 2007 13:49

Haha kan tro det!

http://sarakarlberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 november 2007 12:27

Av Sara - 27 juli 2007 20:30

...ja så var man tillbaka från semestern. Jag känner mig dåligt motiverad att börja jobba, men vad ska man göra? Det är skönt att vara hemma igen i alla fall.   Imorgon ska jag på tjejfest och sedan blir det nog en runda på Helsingborgsfestivalen.  ...

Av Sara - 5 juli 2007 21:01

Av Sara - 2 juli 2007 19:42

Vi tog en sväng till Ullared i eftermiddag. Som vi fyndade! *Superglad* ...

Av Sara - 1 juli 2007 18:16

Att vara i en stuga vid havet när det är vackert väder!

Ovido - Quiz & Flashcards