Alla inlägg under februari 2007

Av Sara - 22 februari 2007 17:12

Medborgarskolans kurskatalog kom med posten idag. Finns kanske en och annan kurs som man borde gå. Kolla själv! Vårens studiecirklar 2007 för kvinnor:Lära sig gå Konsten att passera ett shoppingcenter utan att "bara" titta in. Övningar med ledarhund. Tydlighetsövning Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med yrkesmilitär. Fys-pass Träning i att lyfta upp och ta bort saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär ut det rätta greppet. Förståelseträning Han menar vad han säger, trots att du försöker tolka det på ditt eget sätt. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent, per deltagare. Insiktsövningar Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog. Lokal: Spegelsalen. Frälsningsarméns strängmusikkår spelar lugnande musik i bakgrunden. Tidsplanering Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan. Rutiner -hur får vi in dessa i medvetandet? T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 30 år.Minnesträning under ledning av Dr Pavlov. Skrivkurs För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar, skriv "Eva 47 år", "bröllopsdag" o.dyl på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard. Logik -vad är det? "Det bara är så", är det en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Bosse Ringholm. Sexliv efter vigseln -finns det? Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan. Efter visningen frågestund. Ledare: Den kände Dramatenskådespelaren.Flexibilitetsreflektion Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Klarläggande föredrag. Ingen frågestund. Bara en styr I bilen finns endast en ratt. Om du är passagerare kör du inte. Passagerarövning, under absolut tystnad, med ackordsjagande lastbilschaufför. Stor förpackning med pappersnäsdukar ingår.

Av Sara - 22 februari 2007 16:58

Nicole Richie och Ally McBeal

Av Sara - 22 februari 2007 15:08

Kolla in den här killen som med självförtroende kör en husvagn uppför en backe med en liten Renault.Look at that!

Av Sara - 22 februari 2007 14:56

1. Jag är hungrig = Jag är hungrig 2. Jag är sömnig = Jag är sömnig 3. Snygg klänning = Snygg urringning 4. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu 5. Jag har tråkigt = Vill du pöka med mig? 6. Ska vi dansa? = Vill du pöka med mig? 7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka med mig? 8. Ska vi gå på bio? = Vill du pöka med mig? 9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka med mig? 10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

Av Sara - 22 februari 2007 14:56

1. Ja = Nej 2. Nej = Ja 3. Kanske = Nej 4. Vi behöver = Jag vill ha 5. Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här 6. Vi behöver prata.... = Nu har du ställt till det... 7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga 8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot. 9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

Av Sara - 22 februari 2007 14:54

1. i 40-årsåldern = fyller 50 i år 2. äventyrlig = har legat med alla 3. vältränad = saknar bröst 4. medelmåttigt utseende = ful som stryk 5. vacker = patologisk lögnare 6. ständigt leende = går på droger 7. emotionellt säker = går på medicinering 8. feminist = fet 9. fri själ = knarkare 10. rolig = irriterande 11. new age = kroppshår på fel ställe 12. öppet sinne = desperat 13. utåtagerande = pinsamt högljudd 14. passionerad = sjaskigt fyllo 15. professionell = bitch 16. mullig = fet 17. något överviktigt = sjuklig fetma

Av Sara - 22 februari 2007 13:32

I tidningarna idag kan man läsa om detta trafik-kaos som snön har medfört. Vad var det jag sa?!! Skåningar ska hålla sig inne när det snöar! Bilarna har kört i diket. Bussar och tåg har varit inställda under natten och förmiddagen. Enligt Vägverket är det "Det värsta snöovädret i Skåne på 30 år." Känns som att varje gång det kommer lite snö så är det "Det värsta snöovädret i Skåne på 30 år."

Av Sara - 22 februari 2007 12:19

Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen. När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap. Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på. Till grillat och annat vidbränt kött serveras brännvin. Renstek sköljer man ner med renat. Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Oöverträffat - Innovativt - Preliminärt - Kvastskaft Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin: - Västkustiskt - Konstitutionerad - Substantiera - Tillvägagångssätt Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin: - Tack, men jag vill inte ha sex. - Nej, ingen mer sprit för min del. - Ledsen, du är inte riktigt min typ.

Ovido - Quiz & Flashcards